ಧರ್ಮ ಆನಿ ವಾಟ (ಭಾಗ-1 )
‘ಧರ್ಮ ಖಾಲಿ ಮನುಷ್ಯಾಕ ಮಾತ್ರ ನ್ಹಂಹಿ ಆಸ್ಸೂಚೆ! ಹರಯೇಕ ಪ್ರಾಣಿ, ಹಕ್ಕಿ-ಪಕ್ಷಿ, ರೂಖು-ಜಾಡ, ಸೂರ್ಯ, ಚಂದ್ರ, ಭೂಂಯ್ಕ ಪುಸ್ಸೂನು ತಾಜ್ಜೇ ಜಾಲೇಲೆ ಏಕ್ಕೇಕ ಧರ್ಮ ಮ್ಹೊಣು ಆಸತಾ. ಸೂಣ್ಯಾಲೆ ಧರ್ಮ ಆಪಂಣಾಕ ಕೂಳ (ಶೀತ) ಘಾಲೇಲೆ ಧನೀಲೆ ಘರ ರಾಕಚೆ ಜಾಲ್ಯಾರಿ, ಸೂರ್ಯಾಲೆ ಧರ್ಮ ಜಗಾಕ ಹುಜ್ವಾಡು ದಿವ್ಚೆ, ಜಾಡ ಆನಿ ರುಕ್ಕಾ ಧರ್ಮ ಫೂಲ ಆನಿ ಫಳ ದಿವಚೆ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಭೂಂಯ್ಚೆ ಧರ್ಮ ಸರ್ವ ಸಜೀವಿ, ನಿರ್ಜೀವಿಂಕ ವ್ಹೊವ್ನು ಪೊಸ್ಸೂಚೆ. ಹೇ ಚಕ್ರ ತೇ ಕಿತ್ಲಕಿ ಸಹಸ್ರಮಾನ ತಾಕೂನು ಚೂಕನಾಶಿ ಘೂವ್ತ್ತಾ ಆಸ್ಸ. ಖಂಯ್ತರಿ ಚುಕ್ಲೆ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂವ್ಯಾ ಘಡೇ ಭಿತ್ತರ ಮನುಷ್ಯ ಜೀವಿ ನಾಮಾವಶೇಷ ಜಾವ್ನು ವತ್ತಾ. ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಮನುಷ್ಯಾನ ಮಾತ್ರ ಆಪಣಾ ಧರ್ಮ ಖಾತ್ತರಿ ಮಸ್ತ ಹಗೂರ ಜಾವ್ನು ಸಮಜೂನು ಘೆತ್ಲ್ಯಾ. ಮ್ಹಾಲಗಡ್ಯಾನ ಉರೋನು, ಚೇಲ್ನು ಘೇವ್ನು ಆಯ್ಯಿಲೆ ಧರ್ಮಾಕ ಮೂಡ ನಂಬಿಗಾ ಮ್ಹಣತಾ. ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಧರ್ಮಹೀನಾಕ ಪ್ರಗತಿ ನಾ. ಕೆಲವ ಲೋಕ ಅಭಿವೃದ್ದಿ ಮ್ಹಳಯಾರಿ ದುಡ್ಡು, ಸಂಪತ್ತ, ಆಸ್ತಿ ಜೊಡಚೆ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂನು ಘೇವ್ನು ಆಸತಾತಿ. ಹೇ ಪೂರಾ ಜೊಡತಾನಾ ಆನ್ನೇಕ್ಲ್ಯಾಕ ಉಪದ್ರವ, ಶೋಷಣ ಕರ್ನಾಶಿ ಜೊಡಕಾ. ತ್ಯಾಂಚಿ ಧರ್ಮ ಮಾರ್ಗ ಮ್ಹಣೋನು ಘೆತ್ತಾ. ತಶ್ಶಿ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಧರ್ಮ ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ಕಸ್ಸಲೆ? ಹೇ ಶರೀರಾಕ ಆಮ್ಮಿ ವಾಹನ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂನು ಘೆತಲ್ಯಾರಿ, ಭಿತ್ತವೈಲೆ ಚೇತನಾಕ (ತಾಕ್ಕಾ ಆತ್ಮ ಮ್ಹೊಣು ಒಳ್ಕೂಚೆ ಚ್ಹಡ) ವಾಹನ ಚಲಯತಾಲೊ(ಚಾಲಕು) ಮ್ಹಣಯೇತ. ಆನಿ ತ್ಯಾ ವಾಹನ ವಚ್ಚೆ ವಾಟಚಿ ಧರ್ಮ. ಆಮ್ಮಿ ಅಮಗೇಲೆ ಜೀವನ ಯಾತ್ರಾ ಏಕ ಭೊವಂಢಿ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂನು ಘೆತಲೇರಿ ಚಮಕೂಚೆ ವಾಟ ಖಂಚೆ? ಖಂಯ್ಕ ವಚ್ಕಾ? ಕಶ್ಶಿ ವಚ್ಕಾ? ಆನಿ ಕಿತಯಾಕ ವಚ್ಕಾ? ಮ್ಹಣಚೆ ಉಪಪ್ರಶ್ನೋ ಆಮಗೇಲೆ ಮುಖಾರ ಯವ್ನು ರಾಬತಾತಿ. ತಾಕ್ಕಾ ಜವಾಬ ಸೊತ್ತಾ ಆಮ್ಮಿ ಹೇ ಜೀವನಯಾತ್ರಾಂತು ಧರ್ಮ ಮಾರ್ಗಾಂತು ಚಮಕೂಕಾ. ಆಮಗೇಲೆ ಸಾಧನಾ, ಅನುಭವಾ ಆಧಾರಾರಿ ಹಾಕ್ಕಾ ಖಾಂಯ ನ್ಹಂಹಿ ಖಾಂಯಿ ಜವಾಬ ಮೇಳ್ನು ಮೆಳ್ತಾ. ಅಶ್ಶಿ ಹಜಾರೋ ವರ್ಷಾಚಾನ ವಿಂಗವಿಂಗಡ ಸಾಧನಾಶೀಲ ಲೋಕಾಂಕ, ಋಷಿ, ಮುನಿಂಕ ಮೆಳ್ಳಿಲೆ ಜವಾಬಾಚೆ ಕ್ರೋಡಿಕೃತ ಸಾರಚಿ ‘ಧರ್ಮ.
ಭಾಂಯಚಾನ ಉದ್ದಾಕ ಕಾಡಚಾಕ ಕೊಳಸೊ ಆನಿ ರಾಜ್ಜೊ ಜಾವ್ಕಾ ಪಡ್ತಾ, ನ್ಹಂಯಿ ದಾಂಟೂಕಾ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ದೋಣಿ, ಮಚ್ವೊ ಜಾಂವೊ ಬ್ರಿಜ್ ಜಾಯಿ ಪಡ್ತಾ, ಮಾಳಿ ಚೊಡ್ಕಾ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ನಿಸ್ಸಣಿ ಜಾಯಿ ಪಡ್ತಾ, ರುಕ್ಕಾಚಾನ ಆಂಬೊ ಕಾಡ್ಕಾ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಕೊಕ್ಕೆ ಜಾವ್ಕಾ ಪಡ್ತಾ, ಮಾರ್ಕೇಟಾನ ಖಂಚೇ ಸಾಮಾನು, ರಾಂದಯಕಾಯ ಹಾಡ್ಕಾ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಚೀರಿ, ಜಾಂವೊ ಖೋಟ್ಟೊ ವ್ಹರಕಾ ಪಡ್ತಾ. ಚಿಕ್ಕೆ ವಿಚಾರ ಕರಾ ಆಮಗೇಲೆ ಲಾಗ್ಗಿ, ದೋಳ್ಯಾಕ ದೆಕ್ಕೂ ಪೊಡ್ಚೆ ಹೇ ಪೂರಾ ಹಾಡಚಾಕ ಆನ್ನೇಕಾಚೆ ಸಹಾಯು ಜಾವ್ಕಾ ಮ್ಹಣತಾನಾ ಜೀವನ ಯಾತ್ರಾ ಸಸೂತ್ರಾನ ಪೂರ್ತಿ ಕೋರ್ನು ವಚ್ಚೂಕ ಖಾಂಯ್ತರಿ ನಾಕ್ಕವೇ? ತಾಜ್ಜ ಖಾತ್ತಿರಿಚಿ ಆಮಗೇಲೆ ಋಷಿಮುನೀನ ತಪಃಶ್ಚರ್ಯಾನಿ ಸಾಧನೇನ ಸೊದ್ದಿಲೆ ವಾಟಚಿ ‘ಧರ್ಮ. ತಾನ್ನಿ ಹೇ ಸೊದ್ದೂನು ಹ್ತಾಂಚಿ ವಾಟ್ಟೇರಿ ವಚ್ಚಾ, ಹಾಜ್ಜೇನ ಬರೇಪಣ ಆಸ್ಸ ಮ್ಹೊಣು ಕಳೈಲೆ. ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ‘ಧರ್ಮ ಜೀವನ ಯಾತ್ರೆಚೆ ನಕ್ಷೆ ಆಶ್ಶಿಲ್ವರಿ. ತೇ ನಕ್ಷೆ ಘೇವ್ನು ಆಮ್ಮಿ ತ್ಯಾಂಚಿ ವಾಟ್ಟೇರಿ ಚಮ್ಕಿಲ್ಯಾರಿ ಯಶ ಮೇಳ್ನೂ ಮೆಳ್ತಾ. ವಚ್ಚೊ ಆಮ್ಮಿ ಹೇ ಧರ್ಮಾಚರಣ ಕರ್ನಾತಿ, ಹೇ ಪೂರಾ ಮಾಕ್ಷಿ ಕಾಲಾಚೆ ಅನಾಗರೀಕ ಲೋಕಾನ ಕೆಲೇಲೆ ಮೂಢ ಆಚರಣ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂನು ಆಮ್ಮಿ ನಿರಾಕರಣ ಕರತಾತಿ ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ಆಮ್ಮಿ ಖಂಚೆ ತತ್ತ್ವಾದರ್ಶಾರಿ ವಾಂಚತಾತಿ? ತತ್ತ್ವ ರಹಿತ ಜಾವ್ನು ವಾಂಚೆ ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ಪಶು ಜಾಂವೊ ರಾಕ್ಷಸೀ ಕೃತ್ಯ ಜಾಯನಾಂವೆ?
ಧರ್ಮ ಏಕ ವಾಟ ಮ್ಹಣೋನು ಘೆತ್ತಾ ಕಶ್ಶಿ? ತೇ ಆಮಕಾ ಖಂಯ್ಕ ಆಪ್ಪೋನು ವ್ಹರತಾ? ಏಕ ಜಾಗೇಚಾನ ಜಾಂವೊ ಗಾಂವ್ಚಾನ ಆನ್ನೇಕ ಜಾಗೇಕ ಜಾಂವೊ ಗಾಂವಾಕ ಆಮಕಾ ವ್ಹರಚೆ ಸಾಧನ ವಾಟ ಜಾಂವೊ ರಸ್ತೊ. ಆದ್ಗತೀಂತು “ಚಮಕೂನು ಚಮಕೂನು ವಾಟ ಜಾತ್ತಾ ಮ್ಹಣತಾ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ. ಹೇ ಅರ್ಥಾರಿ ಘೆಲಯಾರಿ ಜೀವನ ಕಶ್ಶಿ ಚಲೋವಕಾ? ಕಶ್ಶಿ ಚಲೊವಚಾಕ ನಜ್ಜ ಮ್ಹೊಣು ಆಮಾಕಾ ದಾಖೋವನು ದಿವಚೆ ವಾಟಚಿ “ಧರ್ಮ ಹೇ ಏಕಳ್ಯಾನ ಶೋಧನ ಕೆಲೇಲೆ ನ್ಹಂಹಿ, ಹಾಂವೆ ವಯ್ರಿ ಸಾಂಗಲ್ವರಿ ಆಮಗೇಲೆ ಮಾಲಗಡೇ ಅಸಂಖ್ಯಾತ ಲೋಕ ಹಾಂತು ಚಮಕೂನು, ಅನುಭವ ಘೇವ್ನು ಮೂಕಾರಿ ಯವಚೆ ಪೀಳಿಗೇಚೆ ಬರೆಪಣ ಖಾತ್ತಿರಿ ‘ಅಶ್ಶೀ ಚಮಕಿಯಾ ಹಾಜ್ಜೇನ ತುಮಕಾ ಚಾಂಗ ಜಾತ್ತಾ, ಸಮಾಜಾಕ ಬರೆಂ, ಅಶ್ಶಿ ಚಮ್ಕೂನಾಕ್ಕಾತಿ ಹಾಜ್ಜೇನ ತುಮಕಾ ಬರೆಂ ಜಾಲ್ಯಾರೀ ಸಮಾಜಾಕ ಪಾಡ ಜಾತ್ತಾ, ಅಶ್ಶಂತೂ ಚಮಕೂನಾಕ್ಕಾತಿ ಹಾಜ್ಜೇನ ತುಮಕಾ ಆನಿ ಸಮಾಜಾಕ ದೊಗ್ಗಾಂಕ ವಾಯ್ಟ ಜಾತ್ತಾ ಮ್ಹೊಣು ಪೂರಾ ಸಾಂಗಿಲೇಚೆ ಸಂಗ್ರಹಚಿ ‘ಧರ್ಮ ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ಧರ್ಮ ಮ್ಹಣಚೆ ಅಸಂಖ್ಯಾತ ಲೋಕಪ್ರಿಯ, ನಿಃಸ್ವಾರ್ಥಿ, ಅನುಭವಿ ಲೋಕಾಲೆ ಅನುಭವು. ಕಾಲ ಕಾಲಾಕ ಬದಲ್ತಾ ಘೆಲೇಲೆ ತಶ್ಶಿ ಧರ್ಮಾಚೆ ಅಭಿವೃದ್ಧಿ ಜಾತ್ತಾ ಮ್ಹಣಚೆ ಸತ್ಯ ಜಾಲ್ಯಾರಿಚಿ ತಾಜ್ಜೆ ಮೂಲ ತತ್ತ್ವ, ಸಿದ್ಧಾಂತ ಬದಲ್ನಾ ಮ್ಹಣಚೆ ಆಮ್ಮಿ ವಿಸರೂಕ ನಜ್ಜ.
ಕಿತ್ಲಕಿ ಪಂತಾ ಆಮಕಾ ಆಮಗೇಲೆ ಧರ್ಮ ಕಷ್ಟದಾಯಕ ಮ್ಹೊಣು ದಿಸಚಾಕ ಪುರೊ, ಆಯಚೆ ಕಾಲಮಾನಾಕ ತ್ಯಾ ಆಚರಣ ಕೊರಚೆ ಕಷ್ಟ ಮ್ಹೊಣೂ ದಿಸಚಾಕ ಪುರೊ, ತಾಂತುಲೆ ನಂಬಿಕೇಕ ಖಂಚೆ ಆಧಾರ ನಾ, ಮೂಢ ನಂಬಿಗಾ ಮ್ಹೊಣೂಯಿ ದಿಸಚಾಕ ಪುರೊ. ತಶ್ಶಿ ಮ್ಹೊಣು ಏಕದಂ ಆಮಗೇಲೆ ಧರ್ಮಾ ತಾಕೂನು ವಿಮುಖ ಜಾವ್ನು ಆನ್ನೇಕ ಧರ್ಮ ಪೊಟೋನು ಘೆವಚೆ ಖಂಡಿತ ಬುದ್ದೊಂತಿಕ ನ್ಹಂಹಿ. ಕಾಲಮಾನ ಏಕ್ಕಾ ನಮೂನೋ ಆಸ್ಸನಾ. ಪೂಡೇ ಏಕ ಕಾಲ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ ತೆದನಾ ಏಕ್ಕಡೆಚಾನ ಆನ್ನೇಕ ಕಡೇಕ ವಚ್ಚಾಕ ಆತ್ತಾ ವರಿ ಬಸ್, ಕಾರ ನಾಶ್ಶಿಲೆಂ, ಏಕ್ಕಡೆ ಸುದ್ಧಿ ಆನ್ನೇಕ ಕಡೇಕ ವಚ್ಚೂನು ಪಾವಚಾಕ ಆಠ್ಚಡೆ ನ್ಹಂಹಿ ಮೈನೋಗಟ್ಲೆ ಲಾಗ್ತಾಶ್ಶಿಲೆಂ. ರಾಯಾಲ ದರ್ಭಾರು ಚಲ್ತಾಶ್ಶಿಲೆಂ ಕಾಲಾಂತು ಯುದ್ದ, ಜೀಕ, ಹಾರ ಪೂರಾ ಸಾಮಾನ್ಯ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ, ತ್ಯಾ ಪೂರಾ ಕಾರಣಾನ ತ್ಯಾ ತ್ಯಾ ಕಾಳಾಂತು ಸಾಮಾನ್ಯ ಲೋಕಾನಿ ಸಮಾಧಾನಾನಿ ವಾಂಚ್ಕಾ ಮ್ಹಣಚೆ ಕಾರಣಾನ ಸಬಾರ ಆಚರಣ ಯವ್ನಾಸ್ಸುಕ ಪುರೊ. ತಾಜ್ಜ ವಯರಿ ತ್ಯಾ ತ್ಯಾ ಕಾಲಾಚೆ ರಾಯಾಲೆ ಜಾಂವೊ ಪ್ರಭುತ್ವಾಚೆ ಪ್ರಭಾವು ಪೋಡ್ನು ಆಚರಣ ವಿಕಾರ ಜಾವ್ನಾಸ್ಸುಕ ಪುರೊ. ಹೇ ಸಾಮಾನ್ಯ, ಆಮಗೇಲೆ ಸಂಸ್ಕೃತಿ, ಮೌಲ್ಯ ರಾಕಚಾಕ ತೆದ್ನಾ ತ್ಯಾ ಅತ್ಯಗತ್ಯ ಆಶ್ಶಿಲೆ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂಕಾ ಜಾತ್ತಾ. ಉದಾಹರಣೇಕ ಮಾಕ್ಷಿ ಕಾಲಾಂತು ರಾಜ್ಯ ರಾಜ್ಯಾ ಮಧ್ಯೆ ಯುದ್ಧ ಸರ್ವೇ ಸಾಮಾನ್ಯ ಜಾವ್ನು ಆಶ್ಶಿಲೆಂ. ತೆದ್ದನಾ ಯುದ್ದಾಂತು ಆತ್ತಾ ತಶ್ಶಿ ಬಾಂಬ್, ವೆಸಲ್ಸ್, ವಿಮಾನ ಪೂರಾ ವಾಪರ್ನಾ ಆಶ್ಶಿಲೆ. ಸೈನಿಕ, ತಾನ್ನಿಚಿ ಯುವಕಾರ(ಯುವಕ) ಜಾವ್ನಾಸ್ತ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ. ಹರ್ಯೇಕ ಯುದ್ದಾಂತು ಹಜಾರೋ ಸಂಖ್ಯಾರಿ ಯುವಕ ಸೈನಿಕ ಮರತಾ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ. ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ಧಾರಲ್ಲ್ಯಾಲೆ ಅಂಕಡೊ ಊಣೆ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ. ತೆದ್ದನಾ ಬಾಮ್ಮುಣು ಮೆಲ್ಲಿಲ್ಯಾನ ಪರತ ಲಗ್ನ ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಉರಲೇಲೆ (ಲಗ್ನ ಜಾಯನಾತ್ತಿಲೆ) ಚೆಲ್ಲಿಯಾಂಕ ಚಲ್ಲೊ ಮೇಳ್ನಾ ಮ್ಹಣಚೆ ಖಾತ್ತಿರಿ ವಿಧವೇಕ ಪುನರ್ವಿವಾಹ ನಾ ಮ್ಹಣಚೆ ರಿವಾಜು ಆಯ್ಲಶಿ ದಿಸ್ತಾ. ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ಸಾತ್ವಿಕ, ಸಂಪನ್ನ ಲೋಕ, ಜ್ಞಾನ, ಸಾಧನಾ ತಾಂಗೇಲೆ ಆಸ್ತಿ, ಅಲ್ಪ ತೃಪ್ತ, ಸದ್ಗುಣಿ, ಸದಾಚಾರಾಂತು ವಾಂಚತಾತಿ, ತಾಂಕಾ ವಾಯ್ಟ ಉಲಯಲ್ಯಾರಿ ವಾಂಚ ನಾ, ದೇವಾಕ ಅಪಮಾನು ಕೆಲೇಲ್ವರಿ ಮ್ಹೊಣು ಸರ್ವ ತಾಂಕಾ ಮಾನ ದಿತ್ತಾ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ. ಅಸ್ಸಲೆ ಅಸಂಖ್ಯಾತ ದೃಷ್ಟಾಂತ ದಿವ್ಯೇತ.
ಏಕ ರಸ್ತೊ ಮ್ಹಳ ಮಾಗಿರಿ ತಾಕ್ಕಾ ಸಬಾರ ಉಪಮಾರ್ಗ ಯವ್ನು ಮೆಳತಾತಿ. ತ್ಯಾ ಖಾತ್ತಿರಿ ಖಂಚೆ ಏಕ ರಸ್ತೊ ಖಾಲಿ ದೊನ್ನೀ ಗಾಂವಾಕ ಮಾತ್ರ ಸಂಪರ್ಕ ಕರ್ನಾ. ಹಜಾರೋ ಭರಿ ಗಾಂವಾಕ ಸಂಪರ್ಕ ಕೊರಚಾಕ ಶಕ್ತಾ. ತಶ್ಶಿಚಿ ಏಕ ಧರ್ಮಾಂತೂ ವಿಂಗ ವಿಂಗಡ ತತ್ವ್ತಾಚರಣೇಚೆ ಲೋಕ ಮೆಳತಾತಿ. ಆಮ್ಮಿ ಅಮ್ಮುಖೆ ವಾಟ್ಟೇರಿ ಚಮ್ಕಿತಾತಿ ಮ್ಹಳಸತಾ ತಾಜ್ಜೇನ ತ್ಯಾ ಮಾರ್ಗಾಕ ಖಂಚಕಿ ಮುನಾಪೊ ಮೆಳ್ತಾ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜಿತಾಲೊ ಬದ್ದಕ ಮೂಢ. ಆಮಕಾ ತ್ಯಾ ಗಾಂವಾಕ ವಚ್ಚೂನು ಪಾವಚಾಕ ಸುಲಭ ಜಾಲ್ಲೆ, ಮದ್ದತ ಜಾಲ್ಲೆ ಮ್ಹೊಣು ಸಮಜೂಚೆ ಯಥಾರ್ಥ ಜ್ಞಾನ. ರಸ್ತೊ ಮ್ಹಳ್ಳ ಮಾಗಿರಿ ತಾಜ್ಜ ವಯರಿ ಪಾತ್ತೊರು, ಕಾಂಟೊ, ಏರ ಚಡಚೆ, ಇಳಕಲ ದೆವಚೆ ಹೇ ಪೂರಾ ಸಾಮಾನ್ಯ ವಿಷಯು.
ಹಾಜ್ಜ ವರಿ ಆಮ್ಮಿ ಧರ್ಮಾಚರಣ ಕೊರಚೆ ತಾಕೂನು ಧರ್ಮಾಕ ಖಂಚೇಯಿ ಮುನಾಪೋ ನಾ, ಬದಲಾಕ ತಾಜ್ಜೇನ ಆಮಗೇಲೆ ಅಭಿವೃದ್ಧಿ ಘಡತಾ. ಧರ್ಮಾಂತೂ, ರಸ್ತೇರಿ ಮೆಳಚೆ ಕಾಂಟೊ, ಫಾತ್ರಾ ವರಿ ಸಬಾರ ಕಷ್ಟಾಚೆ ಆಚರಣ, ಖರ್ಚಾಚೆ ಕಾರಣ ಘಡೋನು ಹಾಡಕಾ ಪಡ್ತಲೆ. ತಾಜ್ಜೆ ರೀತಿ-ರಿವಾಜಾನ ಆಮಗೇಲೆ ಪ್ರತಿಷ್ಠೆಕ ಮಾರ ಬಸಚೆ ಫಾವ ಆಸ್ಸ. ಆಯಚೆ ಕಾಲ, ಸಂದರ್ಭಾಕ ಖಂಚೇಯಿ ಸಂಬಂಧು ನಾತ್ತಿಲೆ ಅಸ್ಸಲೆ ರೀತಿ-ರಿವಾಜ ಧರ್ಮ ಮಾರ್ಗಾರಿ ಪಡಿಲೆ ಕಾಂಟೊ, ಫಾತ್ತೊರು. ಜವಾಬ ಮೇಳ್ನಾತ್ತಿಲೆ, ಪ್ರತ್ಯಕ್ಷ ಪ್ರತಿಫಲ ನಾ ಮ್ಹೊಣು ದಿಸಚೆ ಅಸ್ಸಲೆ ಆಚಾರ-ವಿಚಾರ ಕಿತಯಾಕ ಕೊರಕಾ? ಮ್ಹೊಣು ಧರ್ಮಾ ತಾಕೂನು ವಿಮುಖ ಜಾವಚೆ ಶ್ರೇಯಸ್ಕರ ನ್ಹಂಹಿ. ತಶ್ಶಿ ಕೊರಚೆ ಮ್ಹಳ್ಯಾರಿ ರಸ್ತೆ ವಯರಿ ಕಾಂಟೊ ಆಸ್ಸ ಮ್ಹೊಣು ನಂಯ್ಕ ಉಡ್ಡಿಲ್ವರಿ. ತ್ಯಾ ಆಚಾರ-ವಿಚಾರ ಖಂಚೆ ಸಂದರ್ಭಾರಿ ಆಮಗೇಲೆ ಧರ್ಮಾಂತು ಘೂಸಲೆಂ? ಸಮಾಜಾಂತು ತೆದನಾಚೆ ಪರಿಸ್ಥಿತಿ ಕಶ್ಶಿ ಆಶ್ಶಿಲೆಂ ಹೇ ಪೂರಾ ಸೂಕ್ಷ್ಮ ಜಾವ್ನು ಅವಲೋಕನ ಕರತಾ ವಚ್ಕಾ. ಪರಿಹಾರ ಮೇಳ್ನೂ ಮೆಳ್ತಾ.
ಕೆಲವ ದುಷ್ಟ, ಸಮಾಜದ್ರೋಹಿ, ಭಯೋತ್ಪಾದಕ ಲೋಕ ರಸ್ತೆ ವಯರಿ ವ್ಹಡ ವ್ಹಡ ಪೋಂಡು ಕಾಡ್ನು ದವರಚಾಕ ಪುರೊಂತಿ. ತಾಂಗೆಲೆ ಉದ್ದೇಶ ಜನಜೀವನ ಅಲ್ಲೋಲ ಕಲ್ಲೋಲ ಕೊರಕಾ ಮ್ಹೊಣು, ತಶ್ಶಿಚಿ ಏಕ ಧರ್ಮಾ ವಯರಿ ದ್ವೇಷ, ಜಾಳ ದಾಖಯ್ಚೆ ಲೋಕ ಆನ್ನೇಕ ಧರ್ಮಾಂತು ಆಸಲೇರಿ ತಾನ್ನಿ ಧರ್ಮ ರಸ್ತೆರಿ ಅಸ್ಸಲೆ ಪೊಂಡು ಕಾಂಡೂಚೆ ಲೋಕ ಮ್ಹಣ್ಯೇತ. ತಾನ್ನಿ ಆಮಕಾ ಆಮಗೇಲೆ ಧರ್ಮಾಚಾನ ವಿಮುಖ ಕೊರಚೆ ಖಾತ್ತಿರಿ ಆಮಗೇಲೆ ಧರ್ಮಾಚೆ ವಾಯ್ಟ, ಕುರೂಪ ಉಬ್ಬೋರ್ನು ದಾಖಯತಾತಿ. ಪ್ರತಿಯೇಕ ಧರ್ಮಾಂತು ಚಾಂಗ ತತ್ತ್ವಾದರ್ಶ ಆಶ್ಶಿಲ ವರಿ ಖಾಂಯ ನಾ ಖಾಂಯ ವಾಯ್ಟ ಅಂಶ ಆಸ್ಸೂನು ಆಸ್ತಾ. ಥಂಳೆಚೆ ನಿತ್ತಳ ಉದ್ಕಾ ಮೂಳಾಂತು ಥೊಡೆ ತರಿ ಕೂಸ್ಸಡ ಆಶ್ಶಿಲ್ವರಿ. ಥಾರ್ ರಸ್ತೆ ವಯರಿ ಥೊಡೆ ತರಿ ದೂಳಿ ಆಶ್ಶಿಲ್ವರಿ. ಹೇ ಅರ್ಥುನು ಘೇವ್ನು, ವಾಯ್ಟ-ಚಾಂಗ ಕೋಳ್ನು ಘೆವ್ಚೆ ಸಾಮರ್ಥ್ಯ ಆಮ್ಮಿ ವಾಡ್ಡೋನು ಘೆವಕಾ.
(ಸಶೇಷ) ಆರಗೋಡು ಸುರೇಶ ಶೆಣೈ
ಹೇ ಲೇಖು ದೇವನಾಗರಿ ಲಿಪಿಂತು ವಾಚ್ಚೂಚಾಕ ಆಮಗೇಲೆ http://konkaniprabha.blogspot.com ಹಾಂಗಾಕ ಭೆಟ್ಟೀಯಾ.
ಕಾಮೆಂಟ್ಗಳಿಲ್ಲ:
ಕಾಮೆಂಟ್ ಪೋಸ್ಟ್ ಮಾಡಿ