ಇತಿಹಾಸಾಚೆ ಆಂಗ್ಣಾಂತು... ಸಾರಸ್ವತ
ಹಿಂದೂಸ್ಥಾನಾಚೆ ಪಶ್ಚಿಮ ಕರಾವಳಿಕ ಮ್ಹಳಯಾರಿ ಗುಜರಾತ ದಾಕೂನು ಕನ್ಯಾಕುಮಾರಿ ಪರ್ಯಂತ ಮಾಕಶಿ ‘ಸಪ್ತ ಕೊಂಕಣ ಮ್ಹೊಣು ಆಪೈತಾಶ್ಶಿಲೆ ಮ್ಹಣಚೆ ಕಲ್ಲಣಾಲೆ ‘ರಾಜತರಂಗಿಣಿ (ಕ್ರಿ.ಶ.೧೧೮೪) ಆನಿ ಚಾಲುಕ್ಯಾಲೆ ಸಬಾರ ಶಾಸನಾಂತು ಉಲ್ಲೇಖ ಆಸ್ಸ. ಪರಶುರಾಮಾನಿ ಕ್ಷತ್ರಿಯ ಸಂಹಾರ ಕೋರ್ನು ಜಿಕ್ಕಿಲೆ ಭೂಂಯಿ ಬ್ರಾಹ್ಮಣಾಂಕ ದಾನ ಕೆಲೀಲೆ ವಿಷಯು ಸರ್ವವೇದ್ಯ. ಜಿಕ್ಕಿಲೆ ಪೂರಾ ಭೂಂಯಿ ಆಪಣಾನ ದಾನ ಕೆಲೀಲ ತೆದ್ದನಾ ರಾಬಚಾಕ ಜಾಗೋ ನಾಶಿ ಆಪಣಾಲೆ ತಾಕತ್ತಾನಿ ಸಮುದ್ರಾಕ ಮಾಕ್ಷಿ ಧೂಂಗುಳ್ನು ತ್ಯಾ ಭೂಂಯಿ ಆಪಣಾಕ ದೀವ್ಕಾ ಮ್ಹೊಣು ವರುಣಾಲಾಗ್ಗಿ ಮಾಗಣಿ ಕರ್ತಾ. ತಶ್ಶಿ ಪ್ರಾಪ್ತ ಜಾಲೇಲೆ ಭೂಂಯ್ಕ ‘ಪರಶುರಾಮ ಸೃಷ್ಠಿ ಮ್ಹಣತಾತಿ. ತಾಕ್ಕಾ ಪರಶುರಾಮಾನಿ ಆಪಣಾಲೆ ಆವಯಿಲೆ ಕೂಳಾರ್ಚೆ ನಾಂವ ಜಾಲೇಲೆ ಕೊಂಕಣ ಮ್ಹಣಚೆ ಯಾದಾಕ ‘ಕೊಂಕಣ ಮ್ಹೊಣು ಆಪೈಲೆ.
ದೈವಜಾತ ಘಟನಾ ಮ್ಹಣ್ಚವರಿ ದೂರ್ವಾಸ ಮುನಿ ದಾಕೂನು ಶಾಪಗ್ರಸ್ಥೆ ಜಾಲೇಲಿ ಸರಸ್ವತಿ ದೇವಿ ಅತ್ರೇಯ ಮುನಿಲೆ ಘರ್ಕಡೆ ಜನ್ಮುನು, ಮುಖಾರಿ ದದೀಚಿ ಮುನಿ ದಾಕೂನು ಘೆತ್ತಿಲೆ ಚರ್ಡು, ವೇದವಿದ್ಯಾ, ಬ್ರಹ್ಮವಿದ್ಯೆಂತು ಪಾರಂಗತ ಜಾಲೇಲೊ ಸಾರಸ್ವತ ಮುನಿ ಜಾವ್ನು ಪ್ರಖ್ಯಾತ ಜಾತ್ತಾ. ಅಸ್ಸಲೆ ಸಾರಸ್ವತ ಮುನಿ ದಾಕೂನು ದೀಕ್ಷಾ ಘೇವ್ನು ಅನುಗ್ರಹೀತ ಜಾಲೇಲೆ ಹಜಾರೋಭರಿ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ಸಮುದಾಯ ಮುಖಾರಿ ‘ಸಾರಸ್ವತ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ಜಾವ್ನು ವಾಂಚತಾತಿ ಮ್ಹೊಣು ಸ್ಕಂದ ಪುರಾಣ, ಮಹಾಭಾರತಾಚೆ ಶಲ್ಯ ಪರ್ವ ತಶ್ಶೀಚಿ ವಿಂಗವಿಂಗಡ ಲೇಖನ, ಸಂಸ್ಕಾರ ರತ್ನಮಾಲಾ, ಸೌಂದರಾನಂದ, ಬುದ್ಧಚರಿತ ಇತ್ಯಾದಿ ಗ್ರಂಥಾಂತು ಮಸ್ತ ಉಲ್ಲೇಖ ಮೆಳ್ತಾ.
ರಾಷ್ಟ್ರಕವಿ ಮಂಜೇಶ್ವರ ಗೋವಿಂದ ಪೈ ಹಾಂಗೆಲೆ ಮಹಾಭಾರತ, ಬೃಹತ್ ಸಂಹಿತೆ -ಪುರಾಣಾಚೆ ಉಲ್ಲೇಖಾ ದಾಕೂನು ಕೋಳ್ನು ಯವ್ಚೆ ಮ್ಹಳಯಾರಿ ಸಾರಸ್ವತ ಲೋಕಾಲೆ ಮ್ಹಾಲಗಡ್ಯಾಲೆ ಗಾಂವ ಆತ್ತಾಚೆ ಡೆಲ್ಲಿಚೆ ಸುಮಾರ ೬೦ ಮೈಲ್ ಉತ್ತರಾಕ ಆಶ್ಶಿಲೆ ‘ಬ್ರಹ್ಮವರ್ತ - ಕುರುಕ್ಷೇತ್ರ ಪ್ರಾಂತ (ಉಲ್ಲೇಖ : ಡಾ||ಜೋತ್ಸ್ನಾ ಕಾಮತ್) ಕಾಲಾಂತರಾಂತು ಹಾಂಗ್ಚಾನ ಸಾರಸ್ವತ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ತ್ರಿಹೂರ್ತಾ(ಆತ್ತಾಚೆ ತಿರಹತಾ)ಕ ಬಾಯ್ರಿಸೋರ್ನು ವತ್ತಾತಿ ಮ್ಹಣ್ಚೆ ಉಲ್ಲೇಖ ವರೇಕ ಸ್ಕಂದ ಪುರಾಣಾಂತು ಮೆಳ್ತಾ. ತಿರಹತ್ ಮ್ಹಣಚೆ ಆತ್ತಾಚೆ ಬಿಹಾರ-ಉತ್ತರ ಪ್ರದೇಶಾಚೆ ಭಾಗ ಮ್ಹೊಣು ಸಾಂಗೇತ. ಹಿಮಾಲಯಾಂತು ಜನ್ಮೂನು ಪಶ್ಚಿಮವಾಹಿನಿ ಜಾಲೇಲೆ ಬ್ರಹ್ಮಾವರ್ತಾಂತು ಪೋವ್ನು ದ್ವಾರಕೆ ಲಾಗ್ಗಿ ಪ್ರಭಾಸ ಕ್ಷೇತ್ರಾಂತು ಸಾಗರಾಕ ಮೆಳ್ಚೆ ನ್ಹಂಯಿಚಿ ‘ಸರಸ್ವತಿ ನಂಯಿ ಸರಸ್ವತಿ - ದೃಶದ್ವತಿ ನಂಯ್ಚೆ ಮಧ್ಯೆಚೆ ಬ್ರಹ್ಮವರ್ತ ಮ್ಹಣಚೆ ಪ್ರದೇಶ ಸಾರಸ್ವತ ಸಮಾಜ ಬಾಂಧವಾಲೆ ಮೂಲಸ್ಥಾನ. ದೃಶದ್ವತಿ ನಂಯಿ ವರೇಕ ಸರಸ್ವತಿ ನಂಯ್ಚೆ ಒಟ್ಟೂ ದ್ವಾರಕೆ ಲಾಗ್ಗಿ ಸಮದ್ರಾಕ ವಚ್ಚುನು ಮೆಳ್ತಾ ಮ್ಹಣ್ಚೆ ಉಲ್ಲೇಖನೀಯ.
ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಕಾಲಕ್ರಮೇಣ ಹಿಮಾಲಯಾಂತು ಘಡಿಲೆ ಭೂಕಂಪ, ಸರಸ್ವತಿ ನಂಯಿ ಸುಕ್ಕಿಲೆ ಇತ್ಯಾದಿ ಭೌಗೋಲಿಕ ಆನಿ ಹವಾಮಾನ ಚ್ಹಡ ಕಮ್ಮಿ ಜಾಲೇಲೆ ನಿಮಿತ್ತ ಸಾರಸ್ವತ ಲೋಕ ಇಂದ್ರಪ್ರಸ್ಥ, ಮಥುರಾ, ಪ್ರಯಾಗ, ಕಾಶಿ ಬಗಲೇನ, ಗಂಗಾ, ಯಮುನಾ ನಂಯ್ಚೆ ಎಳೇರಿ ಆಸ್ಸುಚೆ ಗೌಡ ದೇಶ (ಆಯ್ಚೆ ಪಶ್ಚಿಮ ಬಂಗಾಲ) ಬಗಲೇನ, ಆನಿ ಥೊಡೆ ಲೋಕ ಕಾಶ್ಮೀರ ಬಗಲೇನ ಪ್ರಸ್ಥಾನ ಕರತಾತಿ. ಹೇ ಕಾರಣಾನ ಕಲ್ಕತ್ತಾ, ರಾಜಸ್ಥಾನ, ಮಧ್ಯಪ್ರದೇಶ, ಬಿಹಾರಾಂತು ಆಜೀಯಿ ಸಾರಸ್ವತ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ಸ್ಥಾಯಿ ಜಾವ್ನು ಉರಲಿಂತಿ. ಜಾಲ್ಯಾರಿ ವ್ಹಡ ಅಂಕಡ್ಯಾರಿ ಸಾರಸ್ವತ ಲೋಕಾನಿ ಆಯ್ಯಿಲೆ ಗೋಮಾಂತಕ, ಮಹಾರಾಷ್ಟ್ರ, ಗುಜರಾತಾಚೆ ಕೆಲವ ಕಡೇನ, ಕರ್ನಾಟಕ ಆನಿ ಕೇರಳಾಚೆ ಕರಾವಳಿ ಪ್ರದೇಶಾಕ. ಗೌಡ ದೇಶಾ ದಾಕೂನು ಯವ್ನು ಕೊಂಕಣ ಪಟ್ಟಿಂತು ಉರಲಿಲೆ ಖಾತ್ತಿರಿ ಹಾಂಕಾ ಗೌಡ ಸಾರಸ್ವತ, ಕೊಂಕಣಿಗ ಮ್ಹೊಣು ಆಪಯ್ಚಾಕ ಲಾಗ್ಲೆ. ದ್ವಾರಕೆ ದಾಕೂನು ಆಯ್ಯಿಲೆ ಸಾರಸ್ವತಾಂಕ ಮುಖಾರಿ ‘ದೊರ್ಕೆ ಮ್ಹಣಚಾಕ ಲಾಗ್ಲೆ. ಒಟ್ಟಾರೆ ಮೂಲ ತ್ರಿಹೋತ್ರ ದಾಕೂನು ಹೇ ಸಾರಸ್ವತ ಲೋಕ ದುಸ್ರ ದುಸ್ರೆ ಕಡೇನ ವಾಂಟೂನು ವಚ್ಚೆ ವರಿ ಜಾಲ್ಲೆ.
ಮೂಲ ತ್ರಿಹೋತ್ರ ಪುರಚಾನ ದಕ್ಷಿಣಾಚೆ ಕೊಂಕಣಾಕ ಯವಚಾಕ ಕಾರಣ ಜಾಲೇಲೆ ಸ್ಕಂದ ಪುರಾಣಾಚೆ ಕಾಣಿ ಅಶ್ಶಿ ಆಸ್ಸ. ಕ್ಷತ್ರಿಯ ಸಂಹಾರ ಕೆಲ್ಲ ಉಪರಾಂತ ಪರಶುರಾಮ ಸೃಷ್ಠಿ ಮ್ಹಣೋವ್ನು ಘೆತ್ತಿಲೆ; ಕೊಂಕಣ ಪ್ರದೇಶಾಂತು ಯಜ್ಞಯಾಗಾದಿ ಕೊರಚಾಕ ಉತ್ತರ ಹಿಂದೂಸ್ಥಾನಚಾನ ತ್ರಿಹೋತ್ರಪುರ ಮೂಲಾಚೆ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ಸಮುದಾಯಾಚೆ ಅತ್ರಿ, ಕಶ್ಯಪಾದಿ ದಾ ಗೋತ್ರಾಚೆ ಬ್ರಾಹ್ಮಣಾಂಕ ಪರಶುರಾಮು ಗೋಂಯಾಕ ಆಪೊನು ಹಾಡ್ತಾ. ಹೇ ಸಾರಸ್ವತ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ವಿಂಗಡ ಪರಿಸರ, ಜವಾಬ್ದಾರಿ, ವ್ಯಾಪಾರೋದ್ಯಮಾಚೆ ಒತ್ತಡ ಮಧ್ಯೇಯಿ ಆಪಣಾಂಗೆಲೆ ಮೂಲ ಸಂಸ್ಕೃತಿ, ಆಚಾರ, ವಿಚಾರ, ಅನುಷ್ಠಾನಾಂಕ ಮಾರ ಪಡ್ನಾ ತಶ್ಶಿ ಪಳೋವ್ನು ಘೆತ್ತಾತಿ. ೧೨೦೦ ವರ್ಷ ಪರ್ಯಂತ ಸ್ಥಳೀಕ ಬರಶಿ ಸಾಮರಸ್ಯಾನಿ ಜೀವನ ಚಲೈತಾತಿ.
ಮಾಗಿರಿ ಮೌರ್ಯರಾಯಾಂಗೆಲೆ ಕಾಲಾರಿ ಬೌದ್ಧಮತಾಕ ಮಸ್ತ ಪ್ರಾಮುಖ್ಯ ಮೇಳ್ನು ಸನಾತನ ಧರ್ಮಾಚೆ ಪ್ರಾಧಾನ್ಯತ ಊಣೆ ಜಾಲ್ಲೆ. ತೆದ್ದನಾ ಮಗಧ ಆನಿ ತ್ರಿಹೋತ್ರಚಾನ ಬಾಯ್ರಸರಲೀಲೆ ಸಾರಸ್ವತ ಬ್ರಾಹ್ಮಣಾಲೆ ೯೮ ಕುಟುಂಬ ಶಾಣವೆ(ಶೇಣ್ವೆ) ಮ್ಹಣೋವ್ನು ಘೆತ್ತಾತಿ. ಹಾಂತುಲೆ ೬೬ (ಸಾಸಷ್ಟ) ಕುಟುಂಬ ಮಠಾಗಾಂವ(ಮಡಗಾಂವ), ಕುಶಸ್ಥಲಿ ಇತ್ಯಾದಿ ಇತ್ಯಾದಿ ಕಡೇನ ಅಗ್ರಹಾರ ಕೋರ್ನು ರಾಬತಾತಿ.ಆನಿ ೩೦ ಕುಟುಂಬ ರಾಬ್ಬಿಲೆ ಅಗ್ರಹಾರಾಕ ತೀಸವಾಡಿ ಮ್ಹೊಣು ಜಾಲ್ಲೆ. ಕ್ರಿ.ಶ. ೧೦೯೮ಂತು ಸಿಂಧೂ ದೇಶಾಚೆ ರಾಜಕುಮಾರಾ ದಾಕೂನೂಯಿಕ್ರಿ.ಶ.೧೩೧೦ಂತು ಉತ್ತರ ಹಿಂದೂಸ್ಥಾನಾಚೆ ಸುಲ್ತಾನಾನ ಗೋಂಯ್ಚೆ ವಯ್ರಿ ಆಕ್ರಮಣ ಕೆಲ್ಲೆ. ತಾಜ್ಜೇನ ಲೋಕಾನಿ ಮಸ್ತ ಕಷ್ಟ ಬೊಗ್ಗಕಾ ಜಾಲ್ಲೆ. ಮುಖಾರಿ ೧೪೬೯-೧೫೦೧ ಪರ್ಯಂತ ಬಿಜಾಪುರಾಚೆ ಅಧಿನಾಂತು ಆಶ್ಶಿಲೆ ಗೋಂಯಾಂತು ಗೌಡ ಸಾರಸ್ವತಾಂಗೆಲೆ ಮಸ್ತ ದೇವಳ ಘುಟ್ಟೋನು ಉಡೈತಾತಿ.ತಾಂತುಲೆ ದುಡ್ಡು, ಬಾಂಗಾರ ಇತ್ಯಾದಿ ಸಂಪತ್ತ ಲೂಟ್ತಾತಿ. ಬಲಾತ್ಕಾರಾನಿ ಮತಾಂತರ ಕರತಾತಿ.ಜಾಲ್ಯಾರಿ ಸ್ವಾಭಿಮಾನಿ ಆನಿ ಛಲವಾದಿ ಜಾಲೇಲೆ ಸಾರಸ್ವತ ಬ್ರಾಹ್ಮಣ ಸ್ವಸಮಾಜಾಚೆ, ಸ್ವಧರ್ಮಾಚೆ, ಸಂಸ್ಕೃತಿಚೆ ರಾಕ್ವಣಾ ಖಾತ್ತಿರಿ ವಿಂಗವಿಂಗಡ ಕಡೇನ ವತ್ತಾತಿ.
- ರಮಾಕಾಂತ ನಾಗೇಶ ಶಾನಭಾಗ
- ತ್ರಿವಿಕ್ರಮ ಬಾಬಾ ಪೈ. (ಕುಂಭಾಪುರ ಸಾರಸ್ವತ ಸೌರಭ)
ಕಾಮೆಂಟ್ಗಳಿಲ್ಲ:
ಕಾಮೆಂಟ್ ಪೋಸ್ಟ್ ಮಾಡಿ